Jan Tschichold

La conversió de Jan Tschichold al classicisme tipogràfic després d’haver estat l’artífex de la Nova Tipografia és un dels canvis més polèmics de la història del disseny gràfic al segle XX. El títol d’aquest llibre J.T, Johannes Tzschichhold, Iwan Tschichold, Jan Tschichold reflecteix l’evolució del tipògraf a través del seus canvis de nom.

Primer va ser una simplificació del cognom i l’adopció de la versió russa del nom de pila. El nom Iwan representa tot un homenatge als referents estètics que marcarien les seves teories tipogràfiques dels anys 20, Lissitzky, Rodchenko, Malevich entre d’altres artistes constructivistes i suprematistes.

Però després d’aquesta revolució gràfica, la teoria de la qual queda recollida en l’obra  Die Neue Typographie: ein Handbuch für zeitgemäss Schaffende   (La nueva tipografía: un manual para diseñadores modernos) , es produeix un retorn a l’ordre que comporta el rebuig de la radicalitat que caracteritzava les seves composicions. Primer a Suïssa i després a Anglaterra, Tschichold progressivament adopta un estil neo-tradicionalista d’una ortodoxia tipogràfica impecable però sense el vigor dels inicis. Alguns exemples d’aquesta nova fase han esdevingut paradigmàtics (com el disseny de llibres per a l’editorial britànica Penguin) però certament no tenen la rellevància de la seva obra primerenca.

Aquesta entrada s'ha publicat en Uncategorized i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s